Avagy mit ne tegyünk honlapunkkal, ha nem akarunk valahol hátul kullogni a találati listán!

Olyan hibákra szeretnénk felhívni a figyelmet, amelyek viszonylag könnyen elkerülhetők, és cserébe az Ön honlapja aktívan hasznot hajt vállalkozásának!

 

 

1. HIBA
Ha honlapján egyáltalán nincs, vagy csak néhány kereszthivatkozás található.
Ez mit jelent? A kereszthivatkozások olyan linkek, melyeket Ön elhelyez saját honlapján, illetve megfelelő egyeztetés után az Ön honlapjának linkjét elhelyezi egy másik honlapon.
Miért fontos ez? A kereső rendszerek (más néven keresőmotorok) bizonyos szempontok szerint rangsorolják a különböző honlapokat, a honlapon talált kereszthivatkozások száma pedig az egyik ilyen szempont.
De vigyázat! Nem elegendő honlapját bármiféle linkkel (lényeg a mennyiség alapon) gazdagítani! Ugyanis a keresőmotoroknak az is szempont, hogy az adott linkhez tartozó honlap milyen tartalommal rendelkezik. Azaz a témája kapcsolódik-e annak a honlapnak a témájához, amin megtalálható. Ha nem kapcsolódik a téma, ez hátrányt jelent, és az adott honlap hátrább kerül a találati listán.

2. HIBA
Ha honlapján a szövegekben kevés kulcsszó fordul elő!
Mik azok a kulcsszavak? A kulcsszavak azok a szavak, melyek keresőbe való beírásával a látogató keresni fogja az adott terméket / szolgáltatást. Tehát például ha Ön fotózással foglalkozik, ilyen kulcsszavak lehetnek a „fotós”, „fotográfus”, „fotózás” stb.
Miért fontos a kulcsszavak használata? A keresőmotor az Ön által megadott kulcsszavakat fogja nézni a honlap szövegében, a szövegbeli kulcsszavak mennyisége számít a találati listán elért helyezésben!

3. HIBA
Ha a honlap első oldala csupán a nyelv választás lehetőségét tartalmazza.
A keresőmotor vizsgálja az első oldalt, és ha ott nem talál a látogató számára hasznos információt, nem talál kulcsszavakat, az hátrányt jelent, „mínusz pontot ér” a honlap értékelésében.

Remélem tanácsaim Ön is haszonnal alkalmazza majd!

Sikereket kívánok!

Csonga Attila
www.honlaptanacsado.hu