A honlapjára mutató külső linkek fontosabbak, mint hinné és veszélyeket is rejtenek magukban, amit érdemes megelőzni...

 

Ha eddig azt hitte az a fontos, hogy minél több külső link irányuljon honlapjára és az majd elősegíti az internetes keresőkben a jobb pozíciót, akkor sajnos azt kell mondanunk: ez a gondolat veszélyeket rejt magában, ami legrosszabb esetben visszaveti honlapja helyzetét, de ha csak hatástalan, az sem jó hír - sok munkája és ideje vész kárba vele. Amikor a Google értékel egy honlapot és meghatározza a találati pozícióját, akkor három tényezőt vizsgál, leegyszerűsítve:
- honlap tartalma;
- a honlap kapcsolódása más honlapokhoz;
- felhasználói elégedettség.

A "honlap kapcsolódása más honlapokhoz" szempont pedig nem más, mint a honlapunkról kifelé mutató linkek és a más webhelyekről saját honlapunkra mutató linkek száma és minősége!

Mik a kártékony, rossz minőségű linkek?

Azok amelyek olyan oldalakon találhatók, amelyek kifejezetten azzal a céllal jöttek létre, hogy a keresők algoritmusát kijátsszák. Talán találkozott már olyan szolgáltatással, amely csekély néhány ezer forintért vagy 20-30$ ért azt kínálja, hogy 100-1000 keresőbe, honlapra beregisztrálja honlapját. Azt javasljuk, ezeket messze kerülje el, ha pedig regisztrált már ilyen helyre, bízzon meg egy szakembert, hogy felülvizsgálja a honlapjára mutató linkeket!

Ezeket az oldalakat ugyanis a keresők folyamatosan felderítik, fekete listára teszik, és ha honlapja linkje egy fekete listás honlapon szerepel, a Google visszaminősíti oldalát.

Milyen linkeket használjon?

(1) a link szövege tartalmazza a kulcsszavát;
(2) a honlapjára mutató link mutasson arra az oldalra ami a megadott kulcsszóval foglalkozik;
(3) olyan honlapon helyezze el a linket, amely hasonló témával foglalkozik, mint az Ön honlapja.

További sikereket kívánok!

Csonga Attila
www.honlaptanacsado.hu