• eyelash growth serum
  • Ma 2020. augusztus 11., kedd, Zsuzsanna és Tiborc napja van. Holnap Klára napja lesz.

    A ragyogó portálú, álomszép ruhákat bemutató fővárosi szalon előtt minden arra járó megáll legalább egy pillanatra gyönyörködni, hasonlóan a Héjja Trend Line ceglédi székhelyének Széchenyi úton lévő elegáns bemutatóterme előtt.

     

     

     – Családom már 1950 óta foglakozik esküvői és alkalmi ruhák készítésével. Én a pályám elején egy ruházati vállalatnál voltam üzemvezető. Akkoriban hobbiként és baráti körben varrtam a ruhákat. Húsz éve vezetem a saját cégemet, van két ruhaszalonunk és kialakítottunk egy országos kereskedőhálózatot. Többször is sikerrel mérettük meg magunkat a szomszédos országok divatbemutatóin. Nemcsak tervezem a ruhákat, hanem szükség esetén a varrótűt is kézbe veszem - mondja a cég tulajdonosa Héjja János.

    – Az esküvő örök, ugye Önöket kevésbé sújtja a gazdasági válság?

    – Sajnos ez nem így van. Egyre kevesebb az esküvő, a száz főt meghaladó lakodalom pedig ritka, mint a fehér holló. Sokan utcai ruhában, esetleg kiskosztümben és konfekció öltönyben kötnek házasságot. A másik nagy baj, hogy főként Európában és az USA-ban divattá tette a rohanó élet a szingliséget. Most jönnek rá sok országban, hogy a család szétesése óriási társadalmi problémákhoz vezet. Ezért azután újra propagálják a házasság intézményét, még a szappanoperákban is.

    Nem azért mondom, mert esküvői ruhákat gyártok, de az életünkhöz több évszázad óta hozzátartozó hagyományt nem volna szabad elfelejteni. Hiszen kellenek az életben az ünnepnapok és a házasságkötés ezek közé tartozik. Remélem, a régi szokás lassan visszatér, és a gazdasági élet is fellendül. Hiszen nemcsak az alkalmi ruhák drágák, a többfogásos étel- és a bőséges italkínálat, valamint az esküvői pompához tartozó virágdíszek ára is meglehetősen borsos.

    A helyzetet jól jellemzi, hogy néhány esztendeje még 37-en dolgoztunk a cégnél, és ma már csak tizenheten vagyunk, a rohamosan csökkenő kereslet miatt. Én azonban bízom a jövőben. Úgy tervezem hamarosan ipari tanulót kereső hirdetést adok fel. Tudomásul kellene végre venni, hogy az élet nemcsak a diplomások számára terem babért. A tisztes iparosok nélkül megállna az élet az egész világon!

    – Kínálnak mást is a ruhákhoz és mi most a trendi menyasszonyi ruha?

    – Az esküvői ruhához kérésre, minden kiegészítőt biztosítunk. Amennyiben igénylik úgy a ma már mind ritkábban látható koszorús lányokat és fiúkat s, ha kell az egész násznépet felöltöztetjük.

    Még most is sokan keresik a rokokó, vagy a barokk stílusú, abroncsszoknyás menyasszonyi ruhákat, hosszú uszállyal, olykor még fátyollal is. Ma egyre inkább divatba lépetek a letisztult vonalú, szép kellemes anyagból készült, sokszor alsószoknya nélküli ruhák az arák számára. Fele krém-, fele fehér színű, mindkettőt szeretik a lányok. Az uszályt még az egyszerű, alsószoknya nélküli, empire vonalú ruhához is ajánljuk.

    – Milyen a magyarok öltözködési kultúrája?

    – Sajnos hazánkban alapvetően nincs öltözködési kultúra. Pedig nem okvetlenül a pénzen múlik a jólöltözöttség. Nagyon hiányzik a piacról egy, a hajdani „Ez a divat”-hoz hasonló, öltözködési szaklap. Amely legalább évente kétszer, azaz a tavaszi-nyári és az őszi-téli módiról tájékoztatást adna az olvasók részére kitérve a divatszínekre, az új vonalvezetésre, a cipőre, a nyakkendőre és az egyéb kiegészítőkre egyaránt.

    A mind rosszabb anyagi helyzet miatt sajnos nagyon sokan a kínai boltokból, esetleg a turkálókból öltözködnek. Ma már a legtöbb helyen az a divat, amit a butikos ajánl. Az bizony sokszor a szerencsén múlik, hogy milyen az ízlése.

    – Önöknél kik és mit rendelnek?

    – Szerencsére azért van kereslet az igényesebb öltözékek iránt is. A fővárosi üzletünkben gyakran megjelennek művészek, politikusok és újságírók. De Cegléden és környékén is akadnak, akik szeretik a saját méretükre varrott öltözéket. Az embereknek meg kell újra tanulniuk, hogy komfortosabb érzés, ha a ruhánk igazodik az alkatunkhoz és nem az alkatunk próbál igazodni a méretünkhöz.
    Nagyon kevés az ideálisnak mondott mell-, csípő- és derék méret. A konfekcióméretezési rendszer nem követi megfelelően, hogy ma már egyre több a fiatal férfiak között a sportosan deltás, izmos karú- és hátú alkat, ez az úgynevezett body méret. A hölgyeknél mostanság már nem a „deszka” alkat a kifutó sztárja. A kismamákon is gyakran megmarad néhány kiló a szülés után, s az idő múlásával több-, kevesebb plusz kilót felszednek magukra. Nekik a kényelmes öltözéket a szabóság tudja csak tökéletesen biztosítani.
    A ruha kiválasztásánál nagyon fontos, hogy milyen a hölgynek, vagy úrnak a habitusa és a színvilága. Mi, szó szerint, személyre szabjuk a ruhát. Kérésre még akár monogramos ingvarrást is vállalunk. Készítünk nappali-, koktél-, alkalmi-, estélyi ruhát és biznisz öltözeteket egyaránt.

    – Van egyedülálló különlegességük?

    – Igen, van egy luxus kategóriájú, rendszeresen megújuló női ruha kollekciónk, amelyen a herendi porcelánok mintája adja a díszítményt. Öt éve dolgozunk együtt a Herendi Manufaktúrával. Az ő kollekciójukon lévő dekorációkat álmodom rá a mi ruhánkra. Több mint ötven ruhakölteményen pompáznak a híres herendi minták. Ezekhez a ruhákhoz kizárólag természetes szálú matériákat, selyemsantungot, muszlint, organzát és zsorzsettet használunk.
    Az általam tervezett modellek manufakturális, azaz kézműves módon készülnek. A kiválasztott motívumokat herendi mesterfestők viszik fel az anyagra speciális technikával. Ezen exkluzív, egyedi öltözetek a mintakollekción kívül, limitált szériában és egyénre szabottan is készülhetnek.

    Írta, fényképezte:

    Kőhalmi Dezső

     

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей