• eyelash growth serum
  • Ma 2018. október 21., vasárnap, Orsolya napja van. Holnap Előd napja lesz.

    Szikvízgyártók reneszánsza jöhet?


    Gazdasági okok miatt január elsejétől megszűnt a már több mint ötven éve hagyományos csererendszerű, újratölthető szóda- és habszifon patron.

    Az új fejlesztésű, eldobható változat valamennyivel könnyebb lesz, ugyanakkor patrononként két grammal több gázt fog tartalmazni.

    A régi, betétdíjas patronokat március végéig még visszaváltják az üzletek, de az új tíz darabos szódapatronos, illetve habszifonpatronos doboz a korábbi 312-400 forintról a vásárlás helyétől függően 999-1300 forintba kerül.

     

     

     

    Ezzel egy liter szóda házi előállítása a korábbi ár háromszorosára: 120-125 forintba kerül, ami többszöröse a szupermarketekben kapható szénsavas vizeknek. Jó hír viszont, hogy az eldobható patronok dobozába az év első hónapjaiban ingyenesen beletesznek egy olyan tömítőgyűrűt, amely az otthon meglévő régi szifonokat alkalmassá teszi a további használatra.

     

    A változtatásra a Liss Patrongyártó, Töltő és Forgalmazó Kft. azért kényszerült rá, mert évek alatt drasztikusan visszaesett ennek a terméknek a forgalma. „A magyarországi forgalmi adatok azt mutatják, hogy a házi szifonos szódára egyre kisebb az igény: míg harminc-negyven esztendeje évi 300 millió darab patron kelt el, mostanra 10 millió darabosra csappant az eladás. Évente nagyjából 10 százalékos keresletcsökkenést kényszerült elkönyvelni a cégünk” - írta honlapján a Liss.

     

    Mindez a versenytársak erősödésének tudható be, a palackozott vizek térnyerésének, valamint az egyéb szódakészítési megoldásoknak, mint például a házi szódagépek elterjedésének és a szikvízgyártó kisiparosok offenzívájának. Újra divatba jött ugyanis a szódás által házhoz vitt szikvíz, nemcsak vidéken, hanem a fővárosban is. Akad olyan vállalkozó is, aki újratölti a lakosságnál még mindig nagy becsben őrzött hagyományos literes szódásüveget is.

     

    -A nagyvárosok lakónak megváltoztak az üdítőital fogyasztási szokásaik, elkényelmesedtek, nem bíbelődnek az újratölthető szódás palackok ide-oda cipelésével- mondta megkeresésünkre Bánffi István, a neves szegedi szikvízgyártó. A fogyasztók rászoktak az egyutas csomagolásba (papírdobozba, PET palackba) porciózott gyümölcslevekre, kólára, traubira, ásványvizekre. Inkább vidéken, kisebb településeken igénylik a házhoz szállító szódások szolgáltatását.

     

    Sajnos a fiatalok közül sokan nem ismerik az igazi szódát, csak a szénsavas ásványvizet, pedig a kettő ízre is különbözik. Szódával egészen más a fröccs.  Szerencsénkre egyre többen kezdik újra felfedezni, megkedvelni a hungarikummá nyilvánított valódi erős szikvizet, amilyet még a több tízezer forintos otthoni mini szódagépek sem tudnak utánunk csinálni. Nem beszélve arról hogy a szódások  tisztított hálózati vízből, egyesek pedig saját kútból vett jó minőségű, esetleg forrásból  nyert vizet használ. A klórozott csapvízből házilag készített buborékos víz nem tud versenyezni velünk. Talán a régi hagyomány, a házi szódavízkészítés rituáléjának elvesztése miatt sajnálkoznak sokan az újratölthető, olcsó patronok gyártásának megszűnése okán? Mert nem hinném, hogy a házi szifonpalackok fejében a patront kiszúró vastüske rozsdásodásából eredő, vagy az alumíniumötvözetből készült szifonoktól keletkezett jellegzetes fémes mellékíz hiányozna a nosztalgiázóknak.

     

    A Liss mindenesetre vehemensen magyarázza bizonyítványát. Érdi Zoltán, a cég stratégiai igazgatója a következőket nyilatkozta a sajtónak: „Tizenöt éve van napirenden a technológiaváltás, de igyekeztünk kitolni az időt, hiszen tisztában vagyunk a várható következményekkel. Átmenetileg jelentős piacvesztéssel kell számolnunk. A fél évszázados technológia életben tartásához már nem elegendő a hagyománytisztelet. A vállalat 7 milliárd forintot megközelítő nettó árbevételéből ez az egy termék mindössze 2-3 százalékot képvisel, miközben a munkaerő 5 százalékát köti le. Márpedig manapság, különösen a nyugati végeken, nehéz szakképzett munkaerőt kapni, így luxus az alkalmazottakat a veszteséges termék előállítására lefoglalni. Ha korszerűsítenénk a visszaváltható patronok gyártósorát, akkor sem lenne olcsóbb, ráadásul külföldön már mindenütt az eldobható patron van forgalomban, és egyre keresettebb is.”

     

    Répcelakon bizonyára arra számítanak, hogy a hagyományhoz makacsul ragaszkodó fogyasztók elfogadják a technológiaváltásba burkolt árdrágítást, ami majd kompenzálja az eddigi, illetve jövőbeni veszteségeiket. A vállalat marketingesei pedig azt próbálják elhitetni a közvéleménnyel, hogy az eldobható patronok környezetvédelmi szempontból előnyösebbek, mint visszaválthatóak voltak.

     

    „Mint Földünk egyik kincsét, a szén-dioxidot felhasználó cég számára ugyanolyan fontos a természet, a környezet védelme, és nemcsak a jogszabályi előírások betartása miatt.

     

    A fogyasztók számára eddig nem volt ismert, hogy a csere-rendszerű patronok előállítása során felhasznált anyagok milyen mértékben jelentettek terhelést a környezetre - vegyi anyagok, azok semlegesítése, többlet hő-és áramszükséglet, a visszagyűjtésből eredő szállítás, stb. -, hiszen náluk a patron használatával közvetlenül nem keletkezett hulladék” -olvasható a cég változást indokló tájékoztatójában. „A nem visszaváltható patronok gyártása során alkalmazott korszerű technológia lehetőséget ad arra, hogy e gyártási folyamatnak összességében kedvezőbb legyen a környezetre gyakorolt hatása, annak ellenére, hogy a versenytársakhoz hasonlóan a csere-rendszerű patronnál több, 8 g gázt töltünk a patronokba.

     

    Ennek ellenére a patronok bruttó súlya alacsonyabb a régieknél, ez által a szállítás során kevesebb a káros anyag kibocsátás, gazdaságosabb a szállítás” -olvasható a vállalt tájékoztatójában.

     

    Azzal is számoltunk, hogy a megfordult hulladékkezelési folyamat nemtetszést vált ki a fogyasztókból. Szíves tájékoztatásul jelezzük, hogy a külföldi gyártók nem visszaváltható patronjai évtizedek óta jelen vannak a hazai piacon. A nem visszaváltható patronokat évtizedek óta értékesítjük külföldön, más külföldi gyártókkal egyetemben. Ezen országokban a hulladékgyűjtéssel megoldott a patronok felhasználása után fennmaradó, fém és papír újrafelhasználása. Az újrahasznosítás folyamata Magyarországon is működik, ami reményeink szerint tovább fog fejlődni nemcsak az előírások betartása révén, hanem az egyre több tudatos fogyasztó által, akik segítik a szelektív hulladékgyűjtést és az újrahasznosítást. Magyarországon a fémhulladék, így az üres patron hasznosításának több lehetősége van, mint például értékesítés a fémhulladék felvásárlók részére, az üres patronok és csomagolásuk szelektív gyűjtőkbe helyezése, vagy hulladékudvarokba történő leadással.”

     

    Ismerve azonban a magyar mentalitást, a fentiekben csak reménykedhetünk. Félő ugyanis, hogy a még kevéssé környezettudatos fogyasztók többsége kényelemből, trehányságból a háztartási hulladékba dobja majd az üres patronokat. Ám azok talán mégsem fognak évszázadokig a szemétlerakó helyeken rozsdásodni, mivel számítani lehet arra, hogy a guberálók szorgos tevékenysége révén visszakerülnek a termelés körforgásába az élővilágra káros, de a gazdaság számára hasznos anyagok.

     

     

     

  • написание пресс-релиза
  • статьи для сайта
  • написание статей
  • новости для сайта
  • написание коммерческого предложения
  • продающий текст
  • копирайтинг
  • копирайтер
  • копирайтеры
  • SEO копирайтинг
  • рерайтинг
  • рекламные кампании в интернете
  • обслуживание сайта
  • биржи статей