Az adófolyószámla-kivonatokkal kapcsolatos néhány fontos, aktuális tudnivalót az alábbiak foglalják össze.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) postai úton október 31-ig tájékoztatja azokat a nem elektronikus bevallókat, akik adófolyószámla egyenlege (tartozás, vagy túlfizetés) meghaladja az 1000 Ft-ot, illetve akiknek 2011. évre késedelmi pótlékot számított fel. Az elektronikus bevallókat az adóhatóság nem tájékoztatja, ők az ügyfélkapun keresztül kérdezhetik le adófolyószámlájuk adatait. [Adózás rendjéről szóló törvény (Art.) 43. §]
A nem elektronikus bevallók az adófolyószámlára a NAV által július 20-án közzétett – „ÉSZREVÉTEL FOLYÓSZÁMLA-KIVONATRA ÉS A KAPCSOLÓDÓ KÉSEDELMIPÓTLÉK-ÉRTESÍTŐRE” című – nyomtatványon tehetnek észrevételt, az Art. 175. § (1) bekezdése alapján.
Az adóügyek elektronikus intézésének szabályait a 34/2007. (XII. 29.) PM rendelet tartalmazza. Az adóügyek telefonon történő intézésének szabályai a rendelet 17/A §-ában találhatók.
Az adóhatóság ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerében az adófolyószámlával kapcsolatosan egyedi tájékoztatás és az adónemek közötti átvezetés kérhető. [Art. 175. § (1) bek.]
Az adóhatóság telefonos ügyintéző rendszeréről részletesen a NAV 2012. évi 33. információs füzete tájékoztat.
Az idén kiküldött adófolyószámla-kivonattal és késedelmi pótlékról szóló értesítőkkel kapcsolatos tudnivalókról a NAV Észak-magyarországi Regionális Főigazgatósága és Nyugat-Dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága közöl tájékoztatást a honlapján.
< Előző | Következő > |
---|