Oldal kiválasztása

Minden vállalkozásnak, legyen az akár egy futballcsapat tulajdonosa vagy egy cipőipari cég vezetője, vannak olyan stratégiai pillanatai, amikor megváltoztathatja az erőforrások felhasználásának módját annak érdekében, hogy új eredményeket érjen el.

A legtöbb vállalkozás számára ezek az időszakok a negyedik negyedévben következnek be, ami egy átgondolt időszak, amikor új nézőpontból szemlélhetik, hogyan használják fel az embereket, az időt és a pénzt. Azok a vállalkozások, amelyek tudatosan közelítik meg ezt a lehetőséget, megfelelő eszközökkel indulhatnak el az új ciklusban, hogy képesek legyenek megváltoztatni az irányt és elérni a következő szintet, túllépve az előttük álló három legnagyobb kihíváson.

1. Kiállás

A legnagyobb versenytárs nem feltétlenül más cégek vagy befolyásolók a te területeden. A legnagyobb versenyfutás minden olyan tényezővel zajlik, amit nem ismersz vagy nem értékeled kellően, és amelyek hogyan lehetnek kihasználhatók. Az indulás vagy a márkaátalakítás első lépése a kutatás. Sokan úgy gondolják, hogy egyedülálló vállalkozásuk van, de valóban így van-e? Létfontosságú, hogy felmérjék a piacot és alaposan megvizsgálják a kiemelkedő példákat.

Ki az Ön területén? Ismerje meg őket, és miben különbözik az Ön koncepciója az övéktől. Mi az, amiben ők a legjobbak? Hogyan tudna betölteni egy olyan igényt, amire ők nem tudnak választ adni?

Az In-N-Out Burger például megtalálta a módját, hogyan tud kitűnni. Míg sok hamburgerlánc különböző különleges hamburgereket kínál, az In-N-Out egyszerűsítette a dolgot. Márkájuk a teljes egyszerűségben rejlik, a korlátozott választéktól kezdve a letisztult személyzeten át az üzleteik egyszerű kialakításáig. Az In-N-Out Burger egy igényt elégít ki: az emberek szeretik az életüket egyszerűen élni. A hamburger rendelése egyszerűnek kell lennie. A cég ezt megteszi, és az eladások is ezt támasztják alá.

Amikor feltérképezi a területet, ahol tevékenykedik, dolgozza ki saját egyedi értékesítési javaslatát annak érdekében, hogy kielégítse a vásárlói igényeket. Legyen nyitott a változásokra az év során végzett kutatások és gondolkodás alapján.

2. Közösségépítés

Ahogy egyre többen dolgoznak távolról, és a munkaerőhiány és a csökkenő ügyfélszolgálati órák miatt a fogyasztók hiányolják a válaszokat, amikor sok vállalathoz fordulnak. Az Ön vállalkozása egy közösség. Az emberek szeretik, hogy részei legyenek a közösségnek? Vagy úgy érzik magukat, mintha el lennének szigetelve és elhagyatva?

A közösségi érzés kialakítása a hozzáférhetőséggel és a kapcsolattartással kezdődik, mind az ügyfelek, mind pedig az alkalmazottak számára.

Amikor ügyfelek hívnak, valakinek képesnek kell lennie legalább egy kérés kezelésére, és továbbítani azt a megfelelő személynek. A hűséges ügyfeleknek érezniük kell, hogy értékelik elkötelezettségüket. A legjobb cégek hetente egyszer aktuális találkozókat kínálnak, ahol az ügyfelek további információkat szerezhetnek a termékekről és szolgáltatásokról, valamint lehetőségük van visszajelzésre. Ez lehetőség a problémák korai felismerésére, ne csak akkor, amikor már túl késő.

Ugyanígy értelmes kapcsolatokat alakíthat ki az alkalmazottakkal is. Mivel sok távoli munka zajlik, a blogok, hírlevelek és digitális üzenetek segíthetik az egész hálózatot, hogy részese legyen a cég tevékenységének. A vezérigazgatók virtuális vagy személyes találkozásokat szervezhetnek az alkalmazottak kis csoportjaival, hogy ötleteket cseréljenek és fontos visszajelzéseket kapjanak. A különleges vállalati rendezvények és elvonulások erősebb barátságérzetet teremthetnek a csapatok között, és lehetőséget adnak a vezetőknek arra, hogy személyesebb szinten ismerjék meg alkalmazottaikat. Ez inspirált szinergiát hoz létre a csapatban.

3. Bizonytalanság kezelése

Az üzleti világban az egyetlen biztos dolog, hogy mindig lesznek nagy változások és kihívások. A növekedési előrejelzések tévesek lehetnek. Az üzleti környezet instabil lehet. Azonban néhány „váratlan” változás nagyon is előre látható. Ha például egy strandpartit tervez egy új szörfdeszka-cég elindításához, akkor felkészülhet az időjárás változásaira, amelyek befolyásolhatják az eseményét, és többe kerülhetnek a marketingre és az előkészületekre.

Fontos, hogy tájékozott legyen a kiválasztott iparág pénzügyi éveiről. Minden vállalatnak saját gazdasági ciklusa van, amelyet figyelembe kell venni. Például, ha marketinget végez, fontos megértenie, hogy minden vállalatnak saját tempója van. Ha előadói turnét szervez, akkor sok szervezet az év utolsó negyedévében szeretne megállapodásokat kötni. De ha kampányt indít vagy vállalkozásba kezd, akkor december nem a legmegfelelőbb időpont, mivel ekkor versenyez az ünnepekkel. Fontos, hogy ismerje az évszakok változásait, és ennek megfelelően tervezzen.

Minden ismeretlen tényező mellett a legjobb megközelítés az, ha megtaláljuk a stabilitás megteremtésének módját. A tervezési szakaszban tegyen fel kérdéseket, vegye figyelembe minden időzítési tényezőt, és legyen rugalmas. Nem érdemes például szabadtéri rendezvényt szervezni Sioux Fallsban januárban; sok más hónap közül választhat.

A másik bizonytalan tényező az emberek. Ha munkaerőhiányt tapasztal, létrehozhat szerteágazó szerepkörű csapatokat, de ügyeljen arra, hogy mindenki ugyanolyan alapvető készségekkel és ismeretekkel rendelkezzen. A labdarúgócsapatoknak az első és a második számú száluk van, egészen a tartalékos csapatokig. Más szóval, vannak biztonsági mentéseik. Ha mindenki ugyanazokkal az alapkészségekkel rendelkezik, könnyebben léphetnek fel és kiegészíthetik egymást szükség esetén.

Fontos, hogy minden tényezőt megfontoljunk, amikor új embereket vonunk be. Itt az ideje, hogy kapcsolatba lépjünk partnerekkel vagy szerződéseket kössünk egy csoporttal egy nagy projekt megvalósításához? A megfelelő kérdések feltevésével elkerülheti, hogy jó pénzt fizessen olyan szakértelemért, amelyet nem tud hasznosítani, mert az időzítés nem megfelelő.

Végső gondolatok

Néhány egyszerű stratégia segíthet vállalkozásának növekedésében, miközben mások bezárják kapuikat. Ha időt fordít a szükséges kutatásokra, segíthet abban, hogy egy olyan márkát hozzon létre, amely kiemelkedik és túléli a versenyt. Az erőforrások bölcs felhasználása segít megküzdeni minden üzleti kihívással. Bizonyos bizonytalanságok elkerülhetők, ha ismeri és tiszteletben tartja az évszakot, amelyben éppen tartózkodik. Lehet, hogy nem tudja megállítani a változás körét, de apró módosításokat tehet, amelyek mindenki számára előnyösek lehetnek, beleértve Önt és a kiszolgált közösséget is.

Olvasson tovább