Oldal kiválasztása

Egy vállalkozó olyan személy, aki ötleteket, termékeket vagy szolgáltatásokat talál ki a világ problémáinak megoldására. Az vállalkozói út minden egyes személy számára különbözően épül fel, azonban az összes sikeres vállalkozónak fel kell készülnie a kudarcra és a kritikára, és folyamatosan tanulnia és fejlesztenie magát.

Nincs titkos recept vagy Szent Grál a sikeres vállalkozóvá váláshoz, de itt van 10 tipp, amelyek segítenek a további úton:

Készíts üzleti tervet.

Az üzleti terv valósággá teszi az ötleteket papíron és segít elképzelni, hogyan lehet üzemeltetni egy vállalkozását. Röviden, üzleti tervének legalább a következő kérdésekre kell választ adnia vállalkozásával kapcsolatban:

  • Mi az Ön terméke vagy szolgáltatása? Mik a prioritásai?
  • Hol fogja üzemeltetni vállalkozását? Hol szeretne lenni öt év múlva?
  • Mikor fog működni a vállalkozása?
  • Miért kellene embereknek megvenniük az Ön termékét/szolgáltatását?
  • Hogyan lesznek lebonyolítva a mindennapi műveletek? Hogyan fog foglalkozni a váratlan vészhelyzetekkel?

Ezek csak néhány kezdeti kérdés, hogy elindítsd az ötletelési folyamatodat. Minél több kérdésre tudsz válaszolni, annál tisztább képet kapsz arról, hogyan kell üzemeltetned vállalkozásodat.

Legyél takarékos.

Gondold át kétszer, mielőtt bármit megvásárolsz vagy bérleti szerződést írsz alá. Az kiadások szükségesek-e és jó befektetést jelentenek-e, az üzleti tervedre kell hivatkoznod és meg kell kérdezned magadtól, hogy a vásárlásod hogyan járul hozzá a vállalkozás sikeréhez, valamint milyen további költségekkel járhat, például az értékcsökkenés és karbantartási költségek. Mindig törekedj arra, hogy többet tegyél kevesebb pénzből, és keresd a költségek csökkentésének módjait, például más vállalatokkal történő cserével.

Folyamatosan képezd magad.

Légy egy szorgalmas tanuló. Részt vehetsz élő szemináriumokon vagy online tanfolyamokon. Ajánlom továbbá, hogy olvass olyan sikeres vállalkozók könyveit, akiket tiszteletben tartasz. Még akkor is, ha nem ugyanabban a területen dolgoznak, mint te, sokat tanulhatsz mind az ő sikereikből, mind pedig kudarcaikból. Figyeld, hogyan oldanak meg problémákat, tippeket adhat arra, hogyan oldhatod meg a saját kihívásaidat.

Építs fel egy nyerő csapatot.

Minden sikeres vállalkozás mögött megbízható és kompetens csapat áll. Ide tartozhat egy online személyi asszisztens alkalmazása vagy egy képzett könyvelővel való együttműködés. Mivel az értékesítés minden vállalkozás életfontosságú része, javaslom, hogy az első alkalmazottad legyen valaki, aki segíti az árbevétel növelését vagy az értékesítési folyamat hatékonyságának javítását. Ajánlom továbbá olyan emberek toborzását, akik több dologért is felelősséget vállalnak a nagyobb hatékonyság érdekében.

A kulcs az, hogy a legjobb embereket toborozd, akik segítenek elérni a céljaidat, de még fontosabb, hogy olyan embereket válassz, akik osztják a te víziódat. Minden csapattag eltérő készségekkel rendelkezhet, de az egész csapatnak mindig ugyanazon az oldalon kell állnia a vállalat víziójával és értékeivel kapcsolatban.

Találj egyensúlyt az értelem, a test és a lélek között.

Győződj meg róla, hogy egészségesen étkezel és találj időt arra, hogy rendet tegyél az elméd körül. Az egészséged legalább annyira fontos, mint a cég eredménye. Még akkor is, ha az irodád otthon van, találj módokat arra, hogy kikapcsolj a munkából, és feltöltődj, például sétára mész vagy sportolsz, hogy felszabaduljanak a boldogsághormonok (a tested természetes boldogsághormonjai). A túlzott stressz káros hatással lehet az egészségedre. Ne feledd, hogy a vállalkozásod akkor prosperál, ha te is jól vagy.

Használj ki ingyenes marketingeszközöket.

Néhány ingyenes marketingeszköz, mint a Google My Business és a közösségi média, használható a marketingre és a promócióra. Sok vállalkozás készít Facebook csoportokat, hogy terjessze a hírt és interakcióba lépjen hasonló gondolkodású emberekkel.

Az értékes tanulság, amit megtanultam, hogy a kiváló marketing egy átlagos terméken vagy szolgáltatáson jobb, mint kevés marketing egy kiváló terméken vagy szolgáltatáson. Minél többen ismerik a vállalatodat, annál jobb. Ezenkívül ez kapcsolódik a második tipphez, hogy legyél takarékos és többet tegyél kevesebb erőfeszítéssel: Ha ingyen reklámot kaphatsz, miért ne?

Találj egy mentort.

Egy mentor, akiben megbízol, nagyon értékes eszköz. Legyen szó egy mestercsoportról vagy korábbi tanárokról, üzleti ismerősökről, az iránymutatás mindig hasznos. Dolgozz olyan személlyel, aki már végigjárta azt az utat, amit te most próbálsz bejárni, hogy lerövidítsd a tanulási időd.

Ne félj a kapcsolatépítéstől.

Ne félj segítséget kérni. A legtöbbünknek vannak olyan kapcsolatai, akik hozzájárulhatnak a sikerünkhöz. Nem azt mondom, hogy hívj fel mindenkit és azonnal kezdd el őket meggyőzni, de találkozhatsz velük egy kávézóban vagy egy étteremben, hogy kicsit beszélgess vele, és meglásd, van-e valamilyen módja annak, hogy segítsenek.

Kezdheted a LinkedIn-en, amely eredetileg az üzleti kapcsolatok építésére szolgált. Egy barátságos üdvözlés és bemutatkozás egy idegennek elég ahhoz, hogy elkezdj vele beszélgetni. Az elején kellemetlennek és kínosnak tűnhet, de minél többször csinálod, annál könnyebbé válik. Azt hiszem, a hálózatod a tényleges értéked.

Legyél anyagilag felkészült.

Egy vállalkozás indítása mindig többe kerül, mint amit tervezel. Allokálhatsz egy részt a bevételből egy váratlan pénzügyi válság elleni vésztartalékra. Végül, ha muszáj, akkor hitelt kell felvenned vagy saját pénzt kell befektetned a vállalkozásba. Mindig azonban az anyagi problémák gyökereit kell meghatároznod és megoldanod, ha azok a hatáskörödön belül vannak.

Fektess be biztosításba.

A kockázatkezelés az egy vállalkozó munkájának jelentős része. Minden döntés magában hordozza a saját kockázatát, amelyek közül néhány teljesen előre nem látható. Senki sem fogja tudni megjósolni, hogy mi történhet holnap, ezért nem szabad kímélni semmilyen költséget annak érdekében, hogy a vállalkozásod és a tulajdonod védelme alatt álljon. Sok olyan vállalkozót láttam, akik azt sajnálták, hogy nem vettek biztosítást, csak miután bekövetkezett a baj és az elszámolás ideje eljött. Konzultálj biztosítóval annak érdekében, hogy megtudd, hogyan védheted magad és a vállalkozásod. A jövőbeli éned hálás lesz, ha ezt megteszed.