Akio Toyoda úgy véli, hogy a belső égésű motor továbbra is szerepet fog játszani

Akio Toyoda úgy véli, hogy a belső égésű motor továbbra is szerepet fog játszani

© EPA/KIMIMASA MAYAMA

Toyota: Új fejlesztési projekt a belső égésű motorokért

A közelmúltban a Toyota figyelemre méltó tervekkel jelentkezett a szilárdtest akkumulátorok terén. Most pedig a japán autógyártó egy olyan kijelentéssel áll elő, ami ellentétesnek tűnhet ezekkel a kutatásokkal. A vállalat úgy véli, hogy még mindig van helye a belső égésű motoroknak a CO2-semlegesség elérésében.

Az újévi beszédében a Toyota elnöke és korábbi vezérigazgatója, Akio Toyoda ezt mondta: „A motoroknak még mindig szerepük van, mint a CO2-semlegesség gyakorlati megvalósításának eszközeinek.” Ennek érdekében a Toyota egy projektet indított a belső égésű motorok továbbfejlesztésére.

JAPÁN AUTÓ TOYOTA

A Toyota későn lépett be az elektromos autók piacára, de a hibridek terén az elsők között volt a Priusszal

© APA/AFP/BEHROUZ MEHRI / BEHROUZ MEHRI

„Úgy tűnik, egy lépés visszafelé”

Számos nagy autógyártó már háttérbe szorítja a belsőégésű motort. Emellett Ausztria és az EU területén hamarosan tilalmak lépnek életbe. Ezért a Toyota döntése meglepőnek tűnhet. „Úgy tűnhet, hogy ez egy lépés visszafelé, de valójában nem az” – mondta Akio Toyoda. Még nem részletezték, hogy pontosan hogyan járulnak hozzá a belsőégésű motorok a CO2-semlegességhez, és mi a célja az új projektnek.

Továbbra is keresettek azok, akik korábban a belsőégésű motorok fejlesztésén dolgoztak. A jelenleg mintegy 5,5 millió japán munkavállaló, akik a belsőégésű motorok gyártásában vesznek részt, Toyoda szerint továbbra is szükségesek. Már 2021-ben figyelmeztettek arra, hogy az átállás az elektromobilitásra milliók munkahelyébe kerülhet (forrás: futurezone).

Különböző útvonalak a szén-dioxid-semlegesség felé

Az elektromos autók nem az egyetlen út a CO2-semlegesség eléréséhez. A hibrid és a hidrogén autók is szerepet játszhatnak ebben. Ez összhangban van a Toyota által 2023 májusában benyújtott dokumentummal, amelyről állítólag értesítették a kereskedőket. Ebben a Toyota azt kérte az értékesítőktől, hogy inkább hibrideket ajánljanak eladásra az elektromos autók helyett. Ennek oka, hogy az akkumulátorok túl sok nyersanyagot igényelnek, és a töltési infrastruktúra még nem eléggé fejlett.