Oldal kiválasztása

Tudod mi az igazi értéked? Így keresheted meg!

Mindannyiunknak vannak alapvető vágyai, mint például több idő, lelki béke, siker, mentális egészség és szerelem. Nem mindenki számára nyilvánvaló, de az életed és a terméked is nyújthatja ezeket az értékeket! További információkért ismerd meg Krista Mashore-t.

Vállalkozóként sokat beszélünk az érték hozzáadásáról. De őszintén szólva, azt hiszem az emberek majdnem elfelejtették, hogy ez mit is jelent valójában. Az érték hozzáadása nem a csillogó-csillagó kellékek hozzáadásáról vagy olyan szolgáltatások belevetéséről szól, amelyeket az emberek nem kérnek vagy nem szükségesek. Nem arról szól, hogy a legolcsóbb legyél. Arról van szó, hogy értelmes különbséget tegyél az emberek életében. És néha az a legfontosabb érték, amit hozzáadsz vagy hozzáadhatsz, rejtve marad, mert nem figyeltél rá eléggé.

Hogyan csinálja ezt az Amazon?

Nemrég olvastam Jeff Bezos utolsó, 2020-ban küldött részvényesi levelét. Amikor a vállalkozókról van szó, úgy gondolom, hogy történetében sok tanulságot találhatunk, amelyekből mindannyian tanulhatunk. Az online vásárlás alig létezett, amikor ő könyveket árult a garázsában. Senki sem hitte, hogy az ötlete felfutna. A cég kilenc éven át nem termelt profitot, és a legtöbb „szakértő” biztos volt benne, hogy az Amazon üzleti modellje soha nem fog működni. Folyamatosan új dolgokat próbált ki. Néhány ötlete nagyon megbukott, de azok, amelyek sikerültek, segítették az Amazonot abban, hogy az ma már egy óriási, több mint 500 milliárd dollár bevétellel rendelkező cég legyen. Szóval ennyit az „szakértőkről”!

Ami tetszett az ő részvényes levelében, az az értékteremtésre való hangsúlyozása volt. Írta: „Ha sikeres akarsz lenni az üzletben (az életben valójában), akkor többet kell teremtened, mint amennyit fogyasztasz. Célodnak az kell lennie, hogy értéket teremts mindenki számára, akivel kapcsolatba kerülsz. Bármely vállalkozás, amely nem teremt értéket azoknak, akikkel érintkezik, még akkor is, ha felszínesen sikeresnek tűnik, nem lesz hosszú életű. Kifelé vezet.”

Amikor az értékteremtésről beszélt, nem csak az Amazon által kínált nyilvánvaló előnyökről, mint például az elfogadható árak, a széles választék és a gyors szállítás, hanem az egyik legértékesebb, de nem annyira nyilvánvaló előnyökről is, amelyet az Amazon ügyfelei kaptak: az idejükről. Ha elgondolkodsz rajta, mi az értékesebb az időnél? Így gondolta végig Bezos.

Megvizsgálta az összes időt, amit az ügyfelek megtakarítanak azzal, hogy nem autóznak üzletekbe, hogy megkeressék a kívánt termékeket. Összehasonlította az Amazonon való keresésre és vásárlásra fordított időt (az Amazonon történő vásárlások 28%-a 3 perc vagy kevesebb alatt történik, és több mint felük 15 perc vagy kevesebb időt vesz igénybe), egy átlagos vásárló egy órája vagy annyi ideje, amíg eljut egy áruházba az adott termékért. Ha az Amazon használata hetente csak két áruházi utazást takarít meg az ügyfélnek, Bezos kiszámolta, hogy az ügyfelek legtöbbje évente kb. 75 órát takarít meg. Ez 75 óra randizást a pároddal, gyereked focimeccsének nézését, céljaid eléréséért való munkát vagy régi barátaid felzárkózását jelenti. Ki ne értékelne ezt?

Annak ellenére, hogy az idő értékes dolog, Bezos tovább ment, és kiszámolta, mennyit ér az az idő dollárban és centben. Óvatos akart lenni, ezért 75 órát szorozott $10-al óránként (remélhetőleg többet keresel ennél!). Ezután levonta a Prime-tagság költségét ($139 a mai árfolyamon), ami azt jelenti, hogy az Amazon vásárlók $611 értékű pluszt kaptak. Ez nagyszerű, de azt gondolom, hogy az a plusz érték, amit az Amazon vásárlók tapasztalnak és nagyra értékelnek, az az idő, amit megtakarítanak. Talán nem végeztek minden számítást, de tudják, hogy nem kell abbahagyniuk, amit csinálnak, és autóba ülniük, hogy megvegyék az új nyakörvet a kutyájuknak.

Az emberek értékes idejének megtakarítása nem csak az Amazonra vonatkozik. Például tudom, hogy az ügynököknek akár évekbe is telhet, hogy felfedezzék azokat a stratégiákat, amelyek működnek a mai ingatlanpiaci világban – ha egyáltalán felfedezik őket valaha! Én taníthatom nekik ugyanazokat a stratégiákat, és hat hónapnál kevesebb idő alatt láthatnak eredményeket. Ez valós plusz érték számukra.

Az életminőség értéke

Ahogyan Bezos írta, az értékteremtés mindenki számára történik. Tehát a levelében arról is beszélt, hogy milyen értéket adott az Amazon a részvényeseinek. Írt a nyereség növekedéséről az adott évben, de nem állt meg ott. Részletesen beszélt arról az plusz értékről, amit a hosszú távú részvényesek kaptak: az életminőségről.

A részvényesek azt mondták neki, hogy az évek során a jövedelmeikkel képesek voltak gyerekeiket egyetemre küldeni vagy családi vészhelyzeteket finanszírozni. Azt mondták neki, hogy a részvényeik segítették őket abban, hogy vállalkozásokat indítsanak és otthonokat vásároljanak. Néhány eredeti részvényes nagyon gazdag lett és saját jótékonysági szervezeteket alapított. Szép látni az egyenlegek után az összes zérót a bankszámládon vagy a portfóliódban, de az az igazán fontos, hogy hogyan javítja az életedet a pénz, ugye?

Fedezd fel a rejtett értékedet

Az az ötlet, hogy megtaláld a rejtett értékedet, majd népszerűsítsd azt. Nem azt mondom, hogy valamit ki kell találni, hanem arról beszélek, hogy megtaláljuk a rejtett kincset, amit a terméked nyújt – vagy nyújthatna. A Spanx alapítója tudta, hogy a nők biztonságosabban szeretnének érezni magukat, és hogy ne látszódjanak át a bugyivonalak a fehér nadrágjukon, és bemutatta, hogyan adja meg ezt a biztonságot a terméke.

A Michelin biztosította, hogy a gumiabroncsaik biztonságosak legyenek, majd a baba használatával kapcsolatos nyugalmat mutatták be hirdetéseikben és azzal a szlogennel, hogy „Mert a gumiabroncsokon sok múlik”.

Az ágybetéteket gyártó cégek nem csak arról beszélnek, hogy kényelmes az ágybetét, hanem kiemelik a jó éjszakai alvás egészségügyi előnyeit is. Gondolj a vásárlóidra és arra, hogy mi az, amit valóban értékelnek.

Mindannyiunknak vannak alapvető vágyai, mint például több idő, lelki békesség, siker, mentális és fizikai egészség és szeretet. Nem feltétlenül nyilvánvaló, de vajon nyújthat-e a te terméked vagy szolgáltatásod néhány ezek közül az értékekből? Ha igen, gratulálok! Megtaláltad az igazi hozzáadott értékedet.