Oldal kiválasztása

Uri Levine a Waze és a Moovit applikációk unikornis építője, amelyek egyszerre közlekedési és navigációs alkalmazások.

Az alábbiakban Uri Levin 5 kulcsfontosságú meglátást oszt meg új könyvéből, a Fall in Love with the Problem, not the Solution: A Handbook for Entrepreneurs.

1, A vállalkozói út pontosan olyan, mint a szerelem.

Sok ötlet van, amit kigondol, és végül van egy, amelyre azt mondja magának: ez az. Ez olyan, mintha sok randira menne, végül találkozik valakivel, és azt mondaná magadnak, hogy ő az igazi. Kezdetben csak a randevúzással szeretne időt tölteni. Jelenleg nem érdekli a világ többi része. Hasonlóképpen, csak az új ötletével és az új koncepciójával szeretne időt tölteni. Több szemszögből is gondolkodik. Gondol arra a problémára, amit meg kell majd oldani, és az emberekre, akiknek valóban ez a problémája, és a megoldás hogyan fog működni a való életben, és ez így majd holnap reggel is, és ez a végjáték és így tovább, amíg nem érzi magabiztosnak, hogy elmondja barátainak, hogy ezt fogja véghez vinni.

A barátok első reakciója mindig ugyanaz: Ez soha nem fog működni. Ezek a kedves barátok. A kevésbé kedves barátok ismerősök elmondják, ez a legostobább ötlet, amit valaha hallottak. Először randevú, hogy találkozz a barátaiddal, és azt mondják, na, ő nem neked való. Ez az a hely, ahol elgondolkozik az ember, hogy ki áll mellette. A jó hír az, hogy szerelmes, és nem törődik semmi mással. A rossz hír az, hogy szerelmes, és semmi másról nem veszünk tudomást ilyenkor. Valójában azonban szerelmesnek kell lenni ahhoz, hogy elinduljon ezen az úton, mert egy startup felépítése egy hosszú hullámvasút, amely kudarcokkal is jár.

Kritikus dolog hogy megértsük mi hogyan működik. A világ minden vállalkozásának vannak hullámvölgyei, de az induló vállalkozások felépítése során ezek gyakorisága drámaian magasabb. A kitartás elengedhetetlen a sikerhez.

„Ha ez az út a kudarcok útja lesz, akkor minél gyorsabban kudarcot vallasz, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy sikeres leszel.”

Ez a kudarcok utazása, és valami újat kell építeni, amit még senki sem épített fel. Kipróbálunk valamit, de az nem működik, ezért folyamatosan próbálkozunk különböző dolgokkal, amíg nem találunk valamit, ami működik. Ha fél a kudarctól, akkor már elbukott, mert nem fogja az ötletet kipróbálni. Albert Einstein azt szokta mondani, hogy ha nem vallott kudarcot, az azért van, mert még nem próbált ki semmi újat. Michael Jordan azt mondta, hogy az újra és újra és újra kudarc tette őt sikeressé.

Egy ugrást kell tennie a hitben. Meg kell próbálnod az innovációhoz. Ha ez az út a kudarcok útja lesz, akkor minél gyorsabban kudarcot vallasz, annál inkább növeled a siker valószínűségét. Ez azért van, mert van elég időd egy újabb próbálkozásra, és még egy próbálkozásra és még egy kísérletre. A minél több próbálkozás növeli a siker valószínűségét.

    2, Szeressen bele a problémába.

    Amikor egy startup felépítésén gondolkozik, mindig a problémával kezdje. Gondoljon egy problémára – egy nagy problémára, valamire, amit érdemes megoldani, valamire, ami jobb hellyé tenné a világot. Kérdezze meg magadtól, kinek van ez a problémája? Ha véletlenül Ön az egyetlen ember a bolygón, akinek ez a problémája van, akkor menj egy zsűribe. Sokkal olcsóbb és egyszerűbb, mint egy startup felépítése. De ha sok embernek van ilyen problémája, menjen és beszéljen ezekkel az emberekkel, hogy megértse a problémáról alkotott felfogásukat. Ismerje meg a valóságot, és csak ezután kezdje el a megoldást. Ha ezt az utat követi, és a megoldása működik, akkor garantáltan értéket teremt.

    De van ennek egy fontosabb része is. Képzelje el, hogy beszél az emberekkel, és a visszajelzésük szerint az üzenet az, hogy menj és oldd meg ezt nekem – ez egy nagy probléma. Hirtelen úgy érzi, hogy elkötelezi magát az utazás iránt. Lényegében beleszeret a problémába. Ha beleszeret a problémába, drámaian megnöveli annak valószínűségét, hogy sikeres lesz, mert a probléma az utazásod északi csillagává válik, és megtartja a fókuszt. Minden nap megkérdezi majd magától, hogy halad-e a probléma megoldásában. Ha ezt csinálja, gyorsabban sikerül.

    1. Fókuszáljon a problémára, hogy hatékonyan mesélje el történetét.

    Képzeld el, hogy 2007 van, elindítom a Waze-t, és odamentem hozzád, és azt mondtam: AI crowdsource alapú navigációs rendszert építek . Valószínűleg nem érdekel. Nos, ha azt mondtam, hogy segítek elkerülni a forgalmi dugókat, akkor hirtelen tényleg érdekel. Ez a történet könnyebben bevonja a felhasználókat, ügyfeleket, befektetőket, médiát – mindenkit.

    Az út első része, és talán a legfontosabb része, a termékpiaci hírfolyam kitalálása , vagyis az érték, amelyet ez a felhasználók számára jelent. E nélkül az ötleted halott a vízben. Egyetlen vállalat sem hagyta ki a termékpiaci takarmányozást.

    "Ha egy vállalat kitalálja a termékpiaci takarmányt, nem változtat rajta." 

    Gondoljon a mindennap használt szolgáltatásokra: Google keresés, WhatsApp használata, Waze, Uber, Netflix megnyitása. Tedd fel magadnak a kérdést: Mi a különbség aközött, hogy ma ezeket a dolgokat használom, összehasonlítva az első használattal? Nincs különbség. Ma ugyanúgy keresünk a Google-on, mint a Google-ban először. Ma ugyanúgy használjuk az Ubert, és a Waze-t is ugyanúgy.

    Ha egy vállalat kitalálja a termékpiaci takarmányt, nem változtat rajta. Ha ezt megtette, átlép az utazás következő fázisaiba, amelyek lehetnek egy üzleti modell vagy a növekedés kitalálása stb.

    1. A csapatépítés kemény döntéseket igényel.

    Sok vállalkozót megkérdeztem, miért bukott meg az indulásuk, és körülbelül a fele azt mondja, hogy a csapatnak nincs igaza. Tovább kérdezném, mit értesz azon, hogy a csapatnak nem volt igaza? Az egyik ok nem elég jó volt, de a másik ok, amit gyakran hallottam, a kommunikációs problémák voltak – ezeket én egomenedzsment-problémáknak nevezem. De akkor feltenném nekik a legfontosabb kérdést: Mikor tudtad meg, hogy a csapat nem korrekt?

    Mindannyian tudták az első hónapban . Volt egy srác, aki tudta, mielőtt elkezdte volna. A probléma nem az volt, hogy a csapatnak nem volt igaza. A probléma az volt, hogy a vezérigazgató nem hozott nehéz döntéseket. Nehéz döntéseket hozni nehéz, és ez az oka annak, hogy a nehéz döntések meghozatala általában egészen a szervezet csúcsáig vezet. De többről van szó.

    "A probléma az volt, hogy a vezérigazgató nem hozott nehéz döntéseket." 

    Tételezzük fel, hogy van valaki a csapatban, akinek nem kellene ott lennie, mert nem illik. Ez egy kis induló cég, talán 20 vagy 30 fős. Mindenki tudja , ha van olyan ember, aki nem illik hozzá. Amikor a vezérigazgató nem tesz semmit, ott van a probléma.

    1. Az elbocsátás és a felvétel a minden és a vége.

    A kirúgás nehéz döntés. A felvétel egyszerű döntés. Amikor új embereket vesz fel, jelölje be a naptárába 30 napot, és kérdezze meg magát: Tudva, amit ma tudok, újra felvenném ezt a srácot? Ha a válasz 30 napon belül igen, akkor mondja el neki, hogy elégedett az eddigi teljesítményével. Ha a válasz nem, azonnal rúgd ki az illetőt, mert innentől kezdve már mindenki tudja, hogy ennek a személynek nem szabadna ott lennie. Ha nem rúgja ki azt a személyt, akkor ez a szervezete végének kezdete.

    Azt javaslom, hogy alkalmazza ezt a gyakorlatot élete más területein is. Kérdezd meg magadtól többször: Ha tudnád, amit ma tudok, másképp csinálnék? Ha igen, akkor most csinálj valami mást. Ma van hátralévő életed első napja.