Oldal kiválasztása

Ezt a domaint (iparosujsag.hu) az eredeti tulajdonosa nem kívánta már használni, ezért nem hosszabbította meg.

Nézzük is meg egy ilyen folyamatot, hogy mi zajlik a háttérben, ha nem hosszabbítunk meg egy domain nevet:

Amennyiben elfelejtettük a hosszabbítást, akkor a lejárattól számítva egy hónapon belül még elvégezhetjük a hosszabbítást, kifizetjük a regisztrátornak a díjat, és megy minden tovább. Amennyiben ezután kapunk észbe, akkor már csak törlésből való visszavásárlás lehetséges. A törlési idő pedig a lejárati dátumtól számítva 3 hónap. A törlési idő lejárta után a domain nevet bárki regisztrálhatja. A regisztrálás után 8 napig várólistára kerül, ennyi idő van arra, hogy valaki megtámadja a régi domain újraregisztrálását, ez lehet akár a régi tulajdonos, vagy valaki, akinek sérti a megjelenését az a bizonyos domain.

Minden ilyen lejárt domainnek van előélete, van amelyik gyenge értékekkel rendelkezik, és vannak komoly paraméterekkel rendelkezőek, amelyeket érdemes újraregisztrálni és fenntartani.

Ilyen volt az iparosujsag.hu is. Hogy miért vettem meg, nos mivel keresőoptimalizálással is foglalkozik a vállalkozásom, és elég linkerővel rendelkezik és komoly múlttal, gondoltam jó lesz akár megerősíteni egy honlapot, vagy cikkeket felhelyezni, PR cikkeket értékesíteni, vagy akár reklámokat elhelyezni, hogy valamelyest a munkám ára megtérüljön.

Van egy olyan oldal, ahol meg lehet nézni, hogy egy weboldalon régebben milyen tartalom volt, ez a következő linken érhető el:

https://web.archive.org/web/20210612204429/http://iparosujsag.hu/

A fenti link egy olyan pillanatot ábrázol, ami 2021 júniusában az iparosujsag.hu olvasói láthattak.

Mint láthatjuk 2021-ben egy eléggé elavult kinézető mobilra optimalizálatlan honlapot találunk.

Gondoltam, hogy milyen igénytelen lehetett az előző tulajdonosa!

Megnézve, a tartalom sem volt valami fényes, júniusban egy modulban a márciusi óra átállítás, 2021 közepén 2019 -es munkaszüneti napok…  (kb. azt éreztem, hogy ennek a honlap tulajdonosa, olyan lehet, mint egy szülő, aki beadja a gyermekét egy otthonba és fél évente látogatja meg, és karácsonykor is otthagyja)
Megnéztem ki használta a honlapot akkoriban, és láttam, hogy az IPOSZ tartotta fenn a domaint.

Böngészve a tartalmat, észrevettem, hogy segítséget nyújt a vállalkozásoknak digitális és online téren… Gondoltam ez fantasztikus, és az új honlap egy főpillére lesz, hogy segítséget tudok nyújtani, cikkekkel, leírásokkal, tippekkel, trükkökkel, ami az online internetes megjelenést segíti.

Miért gondoltam ilyet?

Mert több mint 20 éve foglalkozok internetes dolgokkal, weblap készítéssel, keresőoptimalizálással és online marketinggel. 5 éven keresztül egyik előadója és szakértője voltam a Grow With Google programnak, mely a Google társadalmi szerepvállalása volt, hogy segítse a magyar vállalkozókat az online térben való részvételben. Tartottam az ország több pontján előadásokat Kereskedelmi kamarákban, több egyetemen, valamint Shoprenter megbízásából rendszeresen minden hónapban. Több Google minősítéssel is rendelkezem, és folyamatosan képzem magam.

Visszatérve az IPOSZ-ra felmentem a weboldalukra, és ez a honlap sem üti meg a minimálisan elvárt mércét. Nem is mobilbarát!

Nagyon furcsának találom, hogy egy olyan testület, amely a tagjaitól 12e éves díjat szed, és a honlapjukon azt írják, hogy 40e vállalkozást képvisel, nincs forrása egy modern honlapra?

Jöjjön akkor is egy kis matek:

A tagdíjakból (na jó ne legyen 40e, számoljunk csak 30 ezerrel) befolyik 360 millió forint évente, ez a honlap kb a 2000 -es évek közepén készülhetett, azóta beszedtek 4-5 milliárd forintot, és ebből nem volt a mai áron félmillió forintjuk arra, hogy modern honlapot készítsenek.

Oké megértem, hogy sokba kerül egy ilyen szervezet fenntartása, de gondolom a vezetőség sem a kínai piacról veszi az öltönyeit és a kosztümjeit…, hogy miért mondom?, mert azt feltételezzük mindig, hogy fontos a megjelenés és az első benyomás.

Rendben nem foglalkoztak a honlappal, akkor miért indítanak digitális tanfolyomakat:

https://www.iposz.hu/aktualis-hireink/vallalkozasok-a-digitalis-terben

Van egy olyan előadás, ami számomra mulatság tárgya:

IPOSz tanfolyamok

Az a honlap ami ezt hirdeti az jól működik – legalábbis normális ember ezt gondolja!

Azt a képet sugallja mindenki, hogy egy vállalkozásnak állandóan fejlődnie kell, hogy talpon maradjon és sikeres legyen és az is maradjon, igen, de ebbe beletartozik az online megjelenés, mindig azt mondtuk, hogy cég, vállalkozás arca a weboldala!

Kedves IPOSZ, itt valami nagy porszem van a gépezetben!

Nézzük meg a vidékieket, beütöttem a Google keresőbe, hogy ipartestület, lássuk a találati listát:

Google keresés

Jönnek a térképes infók, aztán az iposz.hu az első (ami a hatalmas linkerőnek köszönhető)
A második, már jóval szebb képet fest, a Budafok-Tétény Általános Ipartestület honlapja,

A harmadik egy értelmező szótár, hogy mi is az ipartestület

a negyedik – ötödik helyen két facebook oldal található, a negyedik a Budafok-Tétény, az ötödik pedig a Magyar Cukrász Ipartestület. Beütöttem a gugliba a Magyar Cukrász Ipartestület keresőszót, és kijött az oldaluk. Nem néztem bele, csak annyit érzékeltem, hogy a honlapon van egy iszonyatosan nagy slider, és utána az átláthatatlanság, jó lenne egy szakemberrel beszélni, hogy mit kellene változtatni rajta, mert ez így nem biztos, hogy tökéletes. Annyi pozitív ezzel a honlappal kapcsolatban, hogy rendszeresen raknak fel tartalmat, és látszik, hogy fontos a kommunikáció.

hatodik: Kecskemét

hetedik: Dorog

nyolcadik: Pécs

Nem mondanék véleményt, csak annyit, hogy a honlapjaik miatt szégyellhetnek magukat, (ezek még linkerőt sem adok, mert nem érdemlik meg)!

és a végén pár youtube találat

A második oldalon két Facebook oldal (szobafestők), illetve egy bejegyzés (cukrászok), aztán megint jönnek a Youtube-s találatok, és valahol alul a Fővárosi Kéményseprő Ipartestület Facebook oldala (nekik nincs is weboldaluk, de ha van, akkor én nem találtam).

Nem gondoltam, hogy ez az írás ilyen hosszúra sikeredik, de a célom az volt, hogy felhívjam a figyelmet arra, hogy fontos egy jó weboldal. Nem elég megcsináltatni valamit egyszer, és majd az fog működni ameddig világ a világ. A weboldalak túlnyomó része technikailag hamar elavul, akár havonta is kell frissíteni a tartalomkezelőket, nem beszélve a használt bővítményekről, komponensekről. A kinézet pedig, hát ízlés dolga, de mindenképpen érdemes a felhasználói szokásokhoz igazítani az oldalt, itt elsősorban arra gondolok, hogy érdemes lenne minimálisan mobilra optimalizálni, vagy reszponzív kialakítást használni.

A következő szempont pedig, a tartalom, a látogató, ha már az oldalon van, el kell érni, hogy minél több tartalmat olvasson el, és ha esetleg elmenne vagy  elment, akkor valahogy vissza kell csalogatni, persze erre több módszer is van.

Sokan úgy állnak neki a weboldal készítésének, hogy saját maga szeretné megoldani a megjelenést. Nincs ezzel baj, mert meg lehet csinálni, egyik gyermekem barátja is nekiállt, megcsinált youtube videók alapján egy oldalt, tökéletesen nézett ki, navigáció is jó volt, a tartalom is klasszul megvolt fogalmazva, de SEO szempontjából csapnivaló volt. Elmondása szerint egy hónapig csinálta, és naponta 1-2 órát, hétvégenként pedig 3-4 órát szánt rá. Számoljunk egy kicsit, hány munkaóra lehetett ez? Hétköznapokon egy hét alatt 8 órát töltött el, akkor négy hét alatt 32 óra, és ez csak a hétköznap volt, a négy hétvégére pedig számoljunk 14 órát, ez össze adva 46 munkaóra. Nem tudom ki mennyi óradíjjal dolgozik, de ne egy ügyvédi díjjal számoljunk, hanem mondjuk egy átlagos vállalkozó 5-10e forintot számláz kb. óránként, számoljunk átlagosan 7500 Ft óradíjjal: összeségében 345e Ft értékű munkaórát tett bele egy olyan honlapba, amit mi kb. 150-180e Ft raktunk volna neki össze, és arról nem is beszélve, hogy SEO szempontból jobb lett volna, és ellátunk volna egy csomó lehetőséggel, mert általában egy honlapnál kulcsszókutatást, közönség elemzést is végzünk.

Mire akarok célozni a fenti gondolattal:

Én nem szeretnék pék lenni a konyhámban, és nem akarok ruhát varrni a garázsban, nem szeretnék rendezvényeket szervezni, nem akarok tapétázó lenni. Ezekből a gondolatokból kiindulva nem értem, hogy egy cukrász, festő, autószerelő vagy egy varrónő, miért akar webszerkesztő lenni, amikor sokkal több időt tölthetne a saját vállalkozása fejlesztésével, és esetleg új dolgokat nézhetne, és tanulhatna meg, amivel az ügyfeleit, partnereit még kielégítőbben kiszolgálhatná, és ezáltal a versenytársait megelőzze.

Ezt az írást elsősorban a felháborodásomban és elkeseredettségemben írtam. Nem szándékom senki megalázása, csak a tényekre szeretném felhívni a figyelmet, hogy valami félrement, de nagyon! Az írást építő jellegűnek szánom, tanuljon belőle mindenki, aki esetleg magára ismer és döntéshozó. Amennyiben szükség van rá, nagyon szívesen segítek mindenkinek a jó irányba haladni.

Visszatérve az iparosujsag.hu -ra, minden vállalkozónak, iparosnak felajánlom, hogy ezen honlapon megjelenhet az általa megírt bemutatkozással, akár linkkel is mehet, ami a cég weboldalára mutathat (ez keresőoptimalizálás szempontjából jól jöhet!).
Amennyiben nem tud jó bemutatkozó szöveget írni, mi megfogalmazzuk, ami kb. egy órás munkadíjat tesz ki.